SOFTWARE

 
Te mooi om waar te zijn
 
In wezen kun je 'alles' (laten) vertellen over hoe superieur een software pakket is.
Er blijkt geen instantie te zijn, die een directie en in het kielzog de uitvoerende marketing afdeling terugfluit en beboet. De niets vermoedende klant en vaak ook de hele verkoop-keten is wat dat betreft vogelvrij verklaard.
 
Vaak gebeurt het ophemelen via (betaalde) zgn. recensies in buitenlandse uitgaves. Die vervolgens dezelfde dag nog door de fabrikant zelf worden aangehaald als zijnde objectieve waarheidsvinding.
 
Sommige websites en (vak-) tijdschriften werken daar in het geniep graag aan mee, vanwege de aantrekkelijke inkomsten. Waaronder Masonry Design Magazine.
 
https://www.masonrydesignmagazine.com
https://www.masonrydesignmagazine.com/?s=twinmotion
https://www.masonrydesignmagazine.com/virtual-reality-twinmotion-2018-real-time-vr-software-architects-designers/

Daarbij ondergraven ze de objectiviteit, die nodig is om de lezersgroep juist te informeren. Ze worden daarmee de betaalde loonslaaf van de meest biedende fabrikant.

 

Morgen kan het weer gebeuren . . .

 
Te mooi om waar te zijn PDF
 
Hoe het renderprogramma Twinmotion in 2018 de Technische Gegevens omboog om wille van de verkoopcijfers.
 
Maar niet alleen de marketing werkte er aan mee, ook de directie had er alle reden toe om de software 'snel op te poetsen', vanwege de ophanden zijnde verkoop van de software aan het grote Amerikaanse Epic Games. Maar dat werd geheim gehouden en pas na de overname bekend gemaakt.
 
Geheel in stijl in het uiterste geheim voorbereid en uitgevoerd, zonder de wereldwijde dealer organisatie en hun afnemers daar vooraf te informeren. Op zaterdag werd de Twinmotion site al overgenomen door de nieuwe eigenaar (DNS), die alles minitieus had voorbereid en een nieuwe website lanceerde.
 
 
Mei 2019
Waardoor de klanten op vrijdag het programma voor ruim 1.850,- euro konden aanschaffen, om de maandag daarop tot de ontdekking te komen dat hun investering tot nul was gereduceerd.
De nieuwe (geheime) eigenaar Epic bracht dezelfde software versie met enkele mini-aanpassingen nu voor iedereen GRATIS als DOWNLOAD op internet uit.
 
 
Gulden [twitter]
14-05-2019 om 16.37.36
 
Julianna Gulden (sinds 1985 communications manager Abent S.A.) was de persvertegenwoordiger van de Abvent Group uit Parijs, later bleek dat ze niet in Frankrijk woonde, geen vast contract had (ZZP) en in Oost Europa huisde.
De meeste Abvent Group 'medewerkers' bleken bij nader onderzoek ook op los-vaste-basis in Oost Europese landen te werken.
 
 
Martin Krasemann
15-05-2019 om 10.10.49
 
De dubieuze marketing medewerker van Twinmotion uit de Strassburg-tijd laat weten dat hij enthousiast is met de overname. Volgens zijn website is hij nu gepromoveerd tot Twinmotion Technical Marketing Specialist bij Epic Games.
 
https://www.artstation.com/martinkra
 
Hij moet mede verantwoordelijk worden gesteld voor de "mooi om waar te zijn" specificaties. En de falend uitgevoerde Twinmotion Webinars, waarbij kritische vragen tijdens, maar ook op aandringen daarna, NIET werden beantwoord.
 
 
Op de maandag na de overname werden alle vragen door de Abvent directie weggewuifd, de complete website en Forum waren gewist en alleen drie regels op Twitter vertelden het trieste verhaal van een falend management. De jarenlange trouwe dealer organisaties wereldwijd werden niet van te voren ingelicht.
 
De overname werd uitgevoerd door de tweede eigenaar van Twinmotion Abvent, Frankrijk. Abvent Group (1985) had Twinmotion op 20 mei 2015 voorafgaand ingelijfd. Onder de voorwaarde van een wereldwijde bredere afzet, waar ze overigens dankzij mismanagement geen enkele moeite hadden gedaan. Ze werden ondertussen voor 49% ondersteund door een cosmetica investeerder uit Frankrijk.
 
 
"Epic Games acquires Twinmotion architecture software, then gives it away"
 
De software zou tot november gratis blijven volgens het Epic persbericht. Onder forse kritiek over deze dubieuze handelswijze werd daarna een flauwe toezegging aan de kopers van de software van de afgelopen 3 maanden gedaan. Ze moesten zelf maar aantonen met factuur dat ze het hadden gekocht. Echter een actief beleid bleef uiteraard uit.
 
Te mooi om waar te zijn
Download PDF
28 sept. 2017
0,3 MB - 3 pag's
 
 

naar de eerste pagina SOFTWARE terug