Jarenlange touwtrekkerij, problemen met A6 / A9
problematiek en besluitenloosheid. Uitstel en nog eens
uitstel . . .
vervolg
hoofdmenu
Den Haag adviseert een groot aantal woningen te bouwen in
Flevoland, maar vergeet de knelpunten die daardoor bij de
ontwerpfase al ontstaan adequaat en op tijd op te
lossen.
Links onderaan IJburg (Amsterdam) rechts onder Muiderberg
en Naarden.
Rechtsboven Flevoland. Klik voor
vergroten.
Google Maps met satelliet foto
De spoorlijn vanuit Hollandse brug Flevoland in.
Duidelijk zijn de nieuwe bruggen (2005) te zien (in
aanbouw). Klik voor
vergroten.
|
Infrastructuur niet meegegroeid met
bedrijvigheid
- In het midden onderaan Muiderberg met de Hollandse
brug. Dan in Flevoland het witte gedeelte het nieuw te
ontginnen gebied Almere Poort (2007), rechts van de
spoorbaan voor bedrijven, links voor woningen en
kantoren. Eind 2007 zullen de eerste woningen aan het
spoor worden opgeleverd. Rechtsboven Almere Stad met het
Weerwater. Rechtsonder het Gooimeer met een klein deel
van Naarden met de Jachthaven.
Klik in de afbeelding voor
vergroting.
-
-
- De afrit van de Hollanse brug richting A1, vaak een
probleem met kilometers files. De toevoerwegen zijn niet
meegegroeid met de woningbouw en de bedrijvigheid van
Almere Stad en Lelystad. Plannen in overvloed met dijken,
bruggen en monorail verbindingen. Alleen in Den Haag
denken ze er wel erg lang over . . .
Klik in de afbeelding voor
vergroting.
-
- Eén van de acht nieuwe (2007) spoorbruggen om
de (nu nog) twee witte zandvlakten met elkaar te
verbinden. Ze moeten de pijn verzachten van de spoordijk
en de twee delen van Almere Poort met elkaar verbinden.
Het fietspad Hollandse brug richting Almere is niet
meegegroeid met deze viaducten en heeft acht bochten
extra meegekregen. Klik voor
vergroten
-
-
- Rechts de spoorlijn richting Hollandse brug. De
bruggen zijn in 2007 opgeleverd, het terrein moet nog
worden opgeknapt. Klik voor
vergroten.
vervolg
|