2. 

Jarenlange touwtrekkerij, problemen met A6 / A9 problematiek en besluitenloosheid. Uitstel en nog eens uitstel . . .

 

vervolg

hoofdmenu

 

Den Haag adviseert een groot aantal woningen te bouwen in Flevoland, maar vergeet de knelpunten die daardoor bij de ontwerpfase al ontstaan adequaat en op tijd op te lossen.

 

 

Het IJmeer Noord Holland en Flevoland

Links onderaan IJburg (Amsterdam) rechts onder Muiderberg en Naarden.

Rechtsboven Flevoland. Klik voor vergroten.

 

 

 

Google Maps met satelliet foto

De spoorlijn vanuit Hollandse brug Flevoland in. Duidelijk zijn de nieuwe bruggen (2005) te zien (in aanbouw). Klik voor vergroten.

Infrastructuur niet meegegroeid met bedrijvigheid

In het midden onderaan Muiderberg met de Hollandse brug. Dan in Flevoland het witte gedeelte het nieuw te ontginnen gebied Almere Poort (2007), rechts van de spoorbaan voor bedrijven, links voor woningen en kantoren. Eind 2007 zullen de eerste woningen aan het spoor worden opgeleverd. Rechtsboven Almere Stad met het Weerwater. Rechtsonder het Gooimeer met een klein deel van Naarden met de Jachthaven. Klik in de afbeelding voor vergroting.
 
 
De afrit van de Hollanse brug richting A1, vaak een probleem met kilometers files. De toevoerwegen zijn niet meegegroeid met de woningbouw en de bedrijvigheid van Almere Stad en Lelystad. Plannen in overvloed met dijken, bruggen en monorail verbindingen. Alleen in Den Haag denken ze er wel erg lang over . . . Klik in de afbeelding voor vergroting.
 
Nieuwe spoorbruggen
Eén van de acht nieuwe (2007) spoorbruggen om de (nu nog) twee witte zandvlakten met elkaar te verbinden. Ze moeten de pijn verzachten van de spoordijk en de twee delen van Almere Poort met elkaar verbinden. Het fietspad Hollandse brug richting Almere is niet meegegroeid met deze viaducten en heeft acht bochten extra meegekregen. Klik voor vergroten
 
 
Rechts de spoorlijn richting Hollandse brug. De bruggen zijn in 2007 opgeleverd, het terrein moet nog worden opgeknapt. Klik voor vergroten.

vervolg

Almere Poort in uitvoering (midden 2007). Dit is het westelijke deel met uitzicht op de spoordijk.

De eerste woningen zullen eind 2007 begin 2008 zijn opgeleverd. Deze zijn dicht bij de spoordijk gesitueerd.

In 2012 is het station Almere Poort aangelegd.

 

Eveneens het westelijk deel met in de verte het stadion.

 

De trein vormt een steeds belangrijker verbinding met de Randstad, mede door de problemen met de Hollandse brug (medio 2008 en later), de enige verkeersader en verbinding voor het verkeer van en naar Flevoland Randstad.

vervolg

© Alfazet, Huizen, Nederland